СПЕЦИАЛНОСТ, ОКС: Учител по български език и литература, Магистър
ТЕМА НА ДИПЛОМНАТА РАБОТА: Методически стратегии при изучаването на неизменяемите части на речта в пети клас
НАУЧЕН РЪКОВОДИТЕЛ, ЗВЕНО (ИНСТИТУЦИЯ ЗА ВЪНШНИ): доц. д-р Красимира Чакърова, Катедра „Български език“
ГОДИНА НА ЗАЩИТА: 2016 г.
АНОТАЦИЯ
- Език на текста: Български.
- Композиционна структура: 125 стр.; Увод, Две глави, Заключение, Литература, Две приложения (вариант на тест и копия на попълнени от ученици тестове).
- Поле / сфера на изследване: Методика на обучението и морфология
- Обект на изследване: Неизменяемите части в българския език и методически стратегии за тяхното овладяване в 5. клас.
- Предмет на изследване: Методически стратегии при преподаването и изучаването на неизменяемите части на речта в българския език.
- Цели и задачи: Да се изясни същността на понятието неизменяеми части на речта. Да се обърне внимание на спорните въпроси, свързани с неизменяемите части на речта. Да се разгледат методически стратегии при преподаването на неизменяемите части на речта.
- Използвани методи и похвати: Изпълнението на поставените задачи става чрез използването на статистически и описателен метод. Приложен е тестови вариант върху неизменяемите части в българския език, както и попълнени от ученици тестове.
- Основни изводи / резултати: След проведеното изследване се достига до следните резултати: комуникативната компетентност е в основата на съвременните методически стратегии; текстът в обучението по български език е функционално средство за овладяване на комуникативните стратегии; създаването на текст отразява нивото на комуникативната компетентност; стратегийната компетентност се схваща като способност за прилагане на стратегии за компенсиране на дефицитите в езиковото познание.
Tags: методика на обучението, морфология, неизменяеми части на речта, пети клас