СПЕЦИАЛНОСТ, ОКС: Образованието по български език и литература в средното училище, Магистър
ТЕМА НА ДИПЛОМНАТА РАБОТА: Анализ на постижения и слабости по български език на ученици в 7. клас (върху резултати от тестова проверка)
НАУЧЕН РЪКОВОДИТЕЛ, ЗВЕНО (ИНСТИТУЦИЯ ЗА ВЪНШНИ): проф. д-р Ангел Петров, Софийски университет „Св. Климент Охридски“
ГОДИНА НА ЗАЩИТА: 2016 г.
АНОТАЦИЯ
- Език на текста: Български.
- Композиционна структура: 160 стр., от които Увод, Три глави, Заключение, Литература и Приложения (1. Държавни образователни изисквания – Наредба № 2, 2. Из учебно-изпитна програма по български език и литература, издадена от МОН, 3. Из учебно-изпитна програма, издадена от МОН; 4. Изпитни варианти на ученици).
- Поле / сфера на изследване: Методика на обучението по български език.
- Обект на изследване: Изследване на резултатите на ученици от седми клас в СУ чрез въведените методи на тестово изпитване.
- Предмет на изследване: Анализ на постиженията по български език в 7. клас.
- Цели и задачи: Да се установят постиженията и слабостите в обучението по български език в 7. клас; да се подберат по-адекватни методи за проверка на текущото ниво на знания и умения по български език в 7. клас; да се проведе педагогически експеримент и да се анализират резултатите.
- Използвани методи и похвати: Апробация на два тестови варианта – единият по подобие на формата на НВО, а другият с преобладаващи въпроси с актуализиращ характер на знания и умения от предходни години; анализ на резултатите от двата варианта.
- Основни изводи / резултати: За да се повиши ефективността на обучението по български език в училище, следва да се изготви работен план за комуникативно ориентирано обучение. Необходимо е изпитните варианти да бъдат с по-ясна и функционална формулировка на въпросите.
Tags: български език, методика на обучението, постижения и слабости на ученици