СПЕЦИАЛНОСТ, ОКС: Лингвистика с информационни технологии, Бакалавър
ТЕМА НА ДИПЛОМНАТА РАБОТА: Contemporary Aspects of Gamification
НАУЧЕН РЪКОВОДИТЕЛ, ЗВЕНО (ИНСТИТУЦИЯ ЗА ВЪНШНИ): гл. ас. д-р Росица Декова, Катедра Английска филология
ГОДИНА НА ЗАЩИТА: 2024
КЛЮЧОВИ ДУМИ: gamification, learning, teaching, experiments, motivation, engagement, improvement
АНОТАЦИЯ
- Език на текста: английски
- Композиционна структура: 56 страници, 4 глави и приложение
- Поле/сфера на изследване: аспекти на геймификацията и приложението ѝ в различни сфери, като специално внимание е обърнато върху използването на т.нар. игрови подход в чуждоезиковото обучение
- Обект на изследване: аспекти и приложение на геймификацията
- Предмет на изследване: приложение на геймификацията в чуждоезиковото обучение
- Цели и задачи: Да се проследи ефекта от приложението на геймификацията в чуждоезиковото обучение чрез провеждане на конкретни експерименти и анализиране на получените резултати.
- Използвани методи и похвати: Проведени са експерименти с различни групи от учащи като е направена проверка на владеенето на определени езикови явления преди и след прилагането на геймификацията като част от учебния процес. Направен е анализ на получените резултати. Проведена е кратка, анонимна анкета относно нагласите на учащите спрямо този подход.
- Основни изводи/резултати: Резултатите показват, че игровият обучителен метод се харесва на учащите и е полезен, тъй като чрез него те запомнят материала по-бързо. Като основен извод се затвърждава хипотезата, че геймификацията може успешно да се използва като част от учебния процес.