СПЕЦИАЛНОСТ, ОКС: Актуална българистика, Магистър
ТЕМА НА ДИПЛОМНАТА РАБОТА: Езиково-стилистични особености на вестник „Карнобатски глас“
НАУЧЕН РЪКОВОДИТЕЛ, ЗВЕНО (ИНСТИТУЦИЯ ЗА ВЪНШНИ): доц. д-р Красимира Чакърова, Катедра „Български език“
ГОДИНА НА ЗАЩИТА: 2018 г.
АНОТАЦИЯ
- Език на текста: Български.
- Композиционна структура: 103 стр., от които Увод, Две глави, Заключение, Приложения (1. Анкета; 2. Диаграми; 3. Карта на региона, в който се разпространява вестникът; 4. Интервю с главния редактор на в. “Карнобатски глас”; 5. Интервю с г-н Наско Димов, дългогодишен журналист във в. “Карнобатски глас”; 6. Интервю с Теодор Ченешев, главен редактор на в. “Карнобатски глас” в годините на прехода; 7. Снимков материал за историята на в. “Карнобатски глас” (бр. 180, 1 – 7 декември 2006 г.)), Източници за ексцерпция и Библиография.
- Поле / сфера на изследване: Български печатни медии.
- Обект на изследване: Езиково-стилистични особености на регионалния вестник “Карнобатски глас”.
- Предмет на изследване: В. “Карнобатски глас”.
- Цели и задачи: Да се представи цялостна езикова-стилистична характеристика на в. “Карнобатски глас” в контекста на основните тенденции, характерни за съвременните български печатни медии. Да се потърсят иновативните журналистически стратегии при създаването на текстовете във вестник “Карнобатски глас”.
- Използвани методи и похвати: Количествен метод (статистически), анкетен метод, качествен метод; мониторинг, метод за събиране на таксономичен материал, емпиричен метод, дескриптивен метод и оценка.
- Основни изводи / резултати: Регионалният печат отразява обективно актуални обществени проблеми, представяйки гледни точки на представители от местната власт и останалите институции. Впечатляващо е графичното оформление на вестника, чиято първа страница съдържа множество цветни реклами и снимков материал. Читателският интерес се поддържа с редовни, превърнали се в традиция, рубрики, с репортажи и мемоари, посветени на отминали и предстоящи събития.
Tags: в. “Карнобатски глас”, графично оформление, езикови особености, регионални печатни медии, стилистични особености, стратегия на озаглавяването