СПЕЦИАЛНОСТ, ОКС: Образованието по български език и литература в средното училище, Магистър
ТЕМА НА ДИПЛОМНАТА РАБОТА: Интерактивни методи и техники в литературното образование (7. клас)
НАУЧЕН РЪКОВОДИТЕЛ, ЗВЕНО (ИНСТИТУЦИЯ ЗА ВЪНШНИ): гл. ас. д-р Екатерина Петкова, Катедра „Българска литература и теория на литературата“
ГОДИНА НА ЗАЩИТА: 2016 г.
АНОТАЦИЯ
- Език на текста: Български.
- Композиционна структура: Обем – 116 с.; Увод; Три глави; Заключение; Приложения; Използвана литература.
- Поле / сфера на изследване: Методика на обучението по литература
- Обект на изследване: Литературното образование и интерактивните методи в него.
- Предмет на изследване: Методи, тенденции и специфики при преподаването на литература в 7. клас.
- Цели и задачи: Открояване широката приложимост на интерактивните методи; проучване на нормативни документи и методически теоретически постановки; експериментиране и прагматизиране на теорията за нуждите на литературнообразователния процес.
- Използвани методи и похвати: Каталогизиране; разработка.
- Основни изводи / резултати: Нуждата на съвременния учител по БЕЛ да бъде актуален и дори провокативен подтиква същия да се ползва освен с класическите, но и с иновативни методи на обучение – предимно интерактивни. Те създават обстоятелства за изграждане на междуличностни връзки, за енергично и продуктивно общуване между участниците, за формиране устойчиви стратегии на социално приемливо поведение. Разнообразието на описаните интерактивни техники гарантира техния успех и ефективност в обучението в прогимназиален и гимназиален етап.
Tags: интерактивни методи, литература, методика, образователен процес