СПЕЦИАЛНОСТ, ОКС: Образованието на български език и литература в средното училище, Магистър

ТЕМА НА ДИПЛОМНАТА РАБОТА: Методически идеи за преподаване на творчеството на Светослав Минков в гимназиален етап на образованието

НАУЧЕН РЪКОВОДИТЕЛ, ЗВЕНО (ИНСТИТУЦИЯ ЗА ВЪНШНИ): доц. д-р Соня Райчева, Катедра „Българска литература и теория на литературата“

ГОДИНА НА ЗАЩИТА: 2019 г. 

АНОТАЦИЯ 

  • Език на текста: Български.
  • Композиционна структура: Дипломната работа се състои от увод, три глави, заключение, библиография и приложения. Общият обем на текста е 81 страници.
  • Поле / сфера на изследване: Методика на преподаването на творчеството на Светослав Минков в гимназиален етап на образованието.
  • Обект на изследване: Творчеството на Светослав Минков в контекста на образователния процес по литература
  • Предмет на изследване: Приложимостта на определени методически идеи при работа в гимназиален етап на образованието, иновативни предложения и методи в практиката на учителя по литература.
  • Цели и задачи: Да се докаже, че творчеството на Светослав Минков има място в гимназиален етап, като се предложат методически идеи за преподаване на творчеството му и се проведе емпирично изследване сред учители и ученици по въпроса. За осъществяването на така поставената цел са формулирани и осъществени конкретни задачи, свързани с прилагането на конкретни методи и похвати. 
  • Използвани методи и похвати: Изготвяне на теоретичен обзор, разработка на план-конспекти на уроци, на литературни задачи и на интерактивни методи за преподаване, осъществяване на анкетно проучване сред ученици, учители и родители, изготвяне на анализ от анкетното проучване.
  • Основни изводи / резултати: Фокусът на дипломната работа е творчеството на Светослав Минков и предизвикателствата пред неговото преподаване в 8 клас. Резултатите от анкетното проучване показват, че отпадането на този автор от учебното съдържание по литература за 8 клас е неоснователно. Творец като Светослав Минков трябва да бъде изучаван в системата на българското училище. Като доказателство на тази теза в дипломната работа са предложени разработки на уроци (за нови знания и за упражнения), модели на интерактивни и иновативни методи на преподаване (групова работа, игрови методи, проектни задачи, моят текст в 5 минути и т.н.). Приложени са и методологията и резултатите от проведеното емпирично изследване.
 

Tags: , , , ,