СПЕЦИАЛНОСТ, ОКС: Учител по български език и литература, Магистър

ТЕМА НА ДИПЛОМНАТА РАБОТА: Методически стратегии при изучаването на неизменяемите части на речта в пети клас

НАУЧЕН РЪКОВОДИТЕЛ, ЗВЕНО (ИНСТИТУЦИЯ ЗА ВЪНШНИ): доц. д-р Красимира Чакърова, Катедра „Български език“

ГОДИНА НА ЗАЩИТА: 2016 г.

АНОТАЦИЯ 

  • Език на текста: Български.
  • Композиционна структура: 125 стр.; Увод, Две глави, Заключение, Литература, Две приложения (вариант на тест и копия на попълнени от ученици тестове).
  • Поле / сфера на изследване: Методика на обучението и морфология
  • Обект на изследване: Неизменяемите части в българския език и методически стратегии за тяхното овладяване в 5. клас.
  • Предмет на изследване: Методически стратегии при преподаването и изучаването на неизменяемите части на речта в българския език.
  • Цели и задачи: Да се изясни същността на понятието неизменяеми части на речта. Да се обърне внимание на спорните въпроси, свързани с неизменяемите части на речта. Да се разгледат методически стратегии при преподаването на неизменяемите части на речта.
  • Използвани методи и похвати: Изпълнението на поставените задачи става чрез използването на статистически и описателен метод. Приложен е тестови вариант върху неизменяемите части в българския език, както и попълнени от ученици тестове.
  • Основни изводи / резултати: След проведеното изследване се достига до следните резултати: комуникативната компетентност е в основата на съвременните методически стратегии; текстът в обучението по български език е функционално средство за овладяване на комуникативните стратегии; създаването на текст отразява нивото на комуникативната компетентност; стратегийната компетентност се схваща като способност за прилагане на стратегии за компенсиране на дефицитите в езиковото познание.
 

Tags: , , ,