СПЕЦИАЛНОСТ, ОКС: Английски език и методика за неспециалисти, Mагистър

ТЕМА НА ДИПЛОМНАТА РАБОТА: Обучението по английски език в начален етап на образование на ученици със специални образователни потребности и леки интелектуални затруднения

НАУЧЕН РЪКОВОДИТЕЛ, ЗВЕНО (ИНСТИТУЦИЯ ЗА ВЪНШНИ): Проф. д.п.н. Дора Левтерова, катедра „Педагогика и управление на обазованието“, Педагогически факултет

ГОДИНА НА ЗАЩИТА: 2023 г.

АНОТАЦИЯ

  • Език на текста: Английски език
  • Композиционна структура: Увод, пет глави, заключение, източници, приложения
  • Поле/сфера на изследване: Педагогика – обучение по английски език на деца със СОП и леки интелектуални затруднения.
  • Обект на изследване: Обучението по английски език в начален етап на образование на ученици със специални образователни потребности и леки интелектуални затруднения
  • Предмет на изследване: Прилагане на интерактивни методи при обучението по английски език в начален етап на образование на ученици със специални образователни потребности и леки интелектуални затруднения.
  • Цели и задачи: Цел: Да се определят най-подходящите и ефективни интерактивни методи, прилагани в обучението по английски език в начален етап на образование на ученици със СОП и леки интелектуални затруднения. Задачи: Да се проучи и анализира приложението на: образователни песни, индивидуално разработени и подбрани работни листове,  игри – флаш карти; игри с прогресивно повторение; двигателни игри; творчески игри.
  • Използвани методи и похвати: Наблюдение, анкети, тест за обследване повишаването на ефективността на образователния процес при учениците в начален етап на образование със  СОП и леки интелектуални затруднения чрез използване на интерактивни методи като образователни песни, индивидуално разработени и подбрани работни листове и игри.
  • Основни изводи/резултати:
  • По-голямата част от учениците – участници в изследването, показаха общо подобрение на своите способности за учене, положително отношение и по-голяма стабилност на вниманието.
  • Интерактивните методи, приложени в изследването, са подходящи и помагат за постигане на по-добри резултати в обучението по английски език в начален етап на образование на ученици със СОП и леки интелектуални затруднения.
  • Интерактивните методи могат да отговорят на необходимостта от адаптиране на учебната програма и учебното съдържание и съобразяване със стиловете на учене, индивидуалните способности и потребности на учениците със СОП с цел постигане на по-висока ефективност на учебния процес и по този начин развиване на пълния потенциал на учениците със СОП.