СПЕЦИАЛНОСТ, ОКС: Английска филология, Бакалавър

ТЕМА НА ДИПЛОМНАТА РАБОТА: Проблемът за изграждането на идентичността в романа „Студеният дом“ на Чарлз Дикенс

НАУЧЕН РЪКОВОДИТЕЛ, ЗВЕНО (ИНСТИТУЦИЯ ЗА ВЪНШНИ): доц. д-р Яна Роуланд, Катедра „Английска филология“

ГОДИНА НА ЗАЩИТА: 2016 г.

АНОТАЦИЯ 

  • Език на текста: Английски.
  • Композиционна структура: 69 страници; Увод, Заключение, 3 основни глави (всяка с 3 – 4 подглави); Библиография от около 40 източника.
  • Поле / сфера на изследване: Английска литература от периода на Викторианството.
  • Обект на изследване: Романът на Чарлз Дикенс „Студеният дом“.
  • Предмет на изследване: Развитие на човешката идентичност; жанрово проследяване на проблема за порастването; ролята на обществото във възпитанието на индивида; темата за сиротството; спомен и въображение при оформяне на самостоятелност на мисълта в динамиката семейна среда – обща социална детерминираност на човека.
  • Цели и задачи: Проследяване възникването и развитието на идентичността на героя на литературното произведение в логиката на съпоставка между определящи за съществуването на човека величини като време, памет, дом, пол, социален статус в избраната творба от Ч. Дикенс.
  • Използвани методи и похвати: Феноменология, херменевтика.
  • Основни изводи / резултати: Изследването показва неизбежността на появата и развоя на идентичността на героя на литературното произведение като диалог с Друг (реален/въображаем), което – от антропологична гледна точка – определя наратива като човешка потребност.
 

Tags: , ,