СПЕЦИАЛНОСТ, ОКС: Английска филология, Бакалавър
ТЕМА НА ДИПЛОМНАТА РАБОТА: Проблемът за изграждането на идентичността в романа „Студеният дом“ на Чарлз Дикенс
НАУЧЕН РЪКОВОДИТЕЛ, ЗВЕНО (ИНСТИТУЦИЯ ЗА ВЪНШНИ): доц. д-р Яна Роуланд, Катедра „Английска филология“
ГОДИНА НА ЗАЩИТА: 2016 г.
АНОТАЦИЯ
- Език на текста: Английски.
- Композиционна структура: 69 страници; Увод, Заключение, 3 основни глави (всяка с 3 – 4 подглави); Библиография от около 40 източника.
- Поле / сфера на изследване: Английска литература от периода на Викторианството.
- Обект на изследване: Романът на Чарлз Дикенс „Студеният дом“.
- Предмет на изследване: Развитие на човешката идентичност; жанрово проследяване на проблема за порастването; ролята на обществото във възпитанието на индивида; темата за сиротството; спомен и въображение при оформяне на самостоятелност на мисълта в динамиката семейна среда – обща социална детерминираност на човека.
- Цели и задачи: Проследяване възникването и развитието на идентичността на героя на литературното произведение в логиката на съпоставка между определящи за съществуването на човека величини като време, памет, дом, пол, социален статус в избраната творба от Ч. Дикенс.
- Използвани методи и похвати: Феноменология, херменевтика.
- Основни изводи / резултати: Изследването показва неизбежността на появата и развоя на идентичността на героя на литературното произведение като диалог с Друг (реален/въображаем), което – от антропологична гледна точка – определя наратива като човешка потребност.