СПЕЦИАЛНОСТ, ОКС: Образованието по български език и литература в средното училище, Магистър

ТЕМА НА ДИПЛОМНАТА РАБОТА: Социокултурни фактори за развитие на обучението по български език от началото на ХХ век до 1945 г.

НАУЧЕН РЪКОВОДИТЕЛ, ЗВЕНО (ИНСТИТУЦИЯ ЗА ВЪНШНИ): гл. ас. д-р Иван Чолаков, Катедра „Българска литература и теория на литературата“

ГОДИНА НА ЗАЩИТА: 2018 г.

АНОТАЦИЯ

  • Език на текста: Български.
  • Композиционна структура: Обем – 96 с. Увод; Четири глави; Заключение; Библиография.
  • Поле / сфера на изследване: Методика на обучението по български език и литература. История на образователния процес в България.
  • Обект на изследване: Социокултурни фактори за развитието на обучението по БЕ от началото на XX в. до 1945 г.
  • Предмет на изследване: Развой и тенденции на обучението по БЕ от началото на XX в. до 1945 г. в регионален (Средните Родопи) и национален план
  • Цели и задачи: В диахроничен план да се анализират основните тенденции обучението по БЕ от началото на XX в. до 1945 г.; да се проследи развитието на БКЕ и ролята му в образователния процес; да се представи развитието на образователното дело в Средните Родопи за посочения период; да се разгледат формирането и развитието на просветното дело в Широка лъка.
  • Използвани методи и похвати: Предоставен богат снимков материал.
  • Основни изводи / резултати: Главната задача на обучението по български език е у учениците да се формира усет за родната реч – такова съзнание са имали и първите ни просветни министри и професионални филолози. Протичането на учебното дело в Средните Родопи през Възраждането е най-ярък пример за проявата на свободолюбивия български дух.
 

Tags: , , , ,