СПЕЦИАЛНОСТ, ОКС:  Лингвистика с информационни технологии, Бакалавър

ТЕМА НА ДИПЛОМНАТА РАБОТА: Contemporary Aspects of Gamification

НАУЧЕН РЪКОВОДИТЕЛ, ЗВЕНО (ИНСТИТУЦИЯ ЗА ВЪНШНИ): гл. ас. д-р Росица Декова,  Катедра Английска филология

ГОДИНА НА ЗАЩИТА: 2024

КЛЮЧОВИ ДУМИ: gamification, learning, teaching, experiments, motivation, engagement, improvement

АНОТАЦИЯ 

  • Език на текста: английски
  • Композиционна структура: 56 страници, 4 глави и приложение
  • Поле/сфера на изследване: аспекти на геймификацията и приложението ѝ в различни сфери, като специално внимание е обърнато върху използването на т.нар. игрови подход в чуждоезиковото обучение
  • Обект на изследване: аспекти и приложение на геймификацията
  • Предмет на изследване: приложение на геймификацията в чуждоезиковото обучение
  • Цели и задачи: Да се проследи ефекта от приложението на геймификацията в чуждоезиковото обучение чрез провеждане на конкретни експерименти и анализиране на получените резултати.
  • Използвани методи и похвати: Проведени са експерименти с различни групи от учащи като е направена проверка на владеенето на определени езикови явления преди и след прилагането на геймификацията като част от учебния процес. Направен е анализ на получените резултати. Проведена е кратка, анонимна анкета относно нагласите на учащите спрямо този подход.
  • Основни изводи/резултати: Резултатите показват, че игровият обучителен метод се харесва на учащите и е полезен, тъй като чрез него те запомнят материала по-бързо. Като основен извод се затвърждава хипотезата, че геймификацията може успешно да се използва като част от учебния процес.
 

Tags: ,