СПЕЦИАЛНОСТ, ОКС: Образованието по български език и литература в средното училище, Магистър
ТЕМА НА ДИПЛОМНАТА РАБОТА: Формиране на литературни и социокултурни компетентности при изучаване на повестта „Гераците“ в XI клас
НАУЧЕН РЪКОВОДИТЕЛ, ЗВЕНО (ИНСТИТУЦИЯ ЗА ВЪНШНИ): гл. ас. д-р Екатерина Петкова, Катедра „Българска литература и теория на литературата“
ГОДИНА НА ЗАЩИТА: 2016 г.
АНОТАЦИЯ
- Език на текста: Български.
- Композиционна структура: 83 стр., от които Увод, Изложение, Три глави, Заключение, Използвани източници и Приложение (Тест върху повестта “Гераците”).
- Поле / сфера на изследване: Методика на обучението по литература.
- Обект на изследване: Повестта “Гераците” и изучаването ѝ в 11. клас.
- Предмет на изследване: Формиране на литературни и социокултурни компетентности при изучаването на повестта.
- Цели и задачи: Основната цел на дипломната работа е да се проследи формирането на литературните и социокултурните компетентности у учениците от 11. клас чрез повестта “Гераците”. Задачите могат да се сведат до: Анализиране на компетентностите, заложени в ДОИ и учебната програма по литература за 11. клас; Изследване на литературната критика, свързана с “Гераците”; Да се представят методически разработки на различните видове/типове уроци за изучаване на повестта “Гераците”.
- Използвани методи и похвати: Дидактични форми; дескрипция, съпоставка и анализ.
- Основни изводи / резултати: Триадата Автор – Текст – Читател се оказва ключова за комуникацията с текста, четенето – сред основополагащите може да се прибави и ролята на педагога. Наблюдава се разминаване между прочетено и разбрано.
Tags: Елин Пелин, литературни компетентности, методика на обучението, повест “Гераците”, социокултурни компетентности