СПЕЦИАЛНОСТ, ОКС: Методика на обучението по български език и литература, Магистър
ТЕМА НА ДИПЛОМНАТА РАБОТА: Официално-деловите текстове в обучението по български език
НАУЧЕН РЪКОВОДИТЕЛ, ЗВЕНО (ИНСТИТУЦИЯ ЗА ВЪНШНИ): доц. д-р Петя Несторова, Катедра БЕ
ГОДИНА НА ЗАЩИТА: 2023
АНОТАЦИЯ
- Език на текста: български
- Композиционна структура: Увод, три глави, заключение, библиография и две приложения
- Поле/сфера на изследване: Български образователни институции и одобрените учебни програми
- Обект на изследване: Официално-деловите текстове в езика и присъствието им в учебните програми на обучението по български език
- Предмет на изследване: Степента на разбиране, възприемане и усвояване на учебния материал за официално-деловия стил от страна на учениците
- Цели и задачи: Доказване на важността и необходимостта от познаването и прилагането на текстовете от официално-деловия стил в ежедневието
- Използвани методи и похвати: Дескриптивен метод, изследователски метод, метод на сравнение
- Основни изводи/резултати: След анализа на учебните програми на МОН и след представянето на урок за официално-деловия стил в учебника за 9. клас можем да направим категоричното заключение, че в училище се изучават много малко текстове – делови, институционални и др. от този стил, които в никакъв случай не са достатъчни в обучението на учениците и подготовката им за бъдещи пълноправни граждани на обществото.
- Само един урок, посветен на официално-деловите текстове, в цялата училищна теория и практика по български език е критично малко.
- Необходимо е да бъдат предвидени за изучаване и други важни за всеки човек документи, които служат в живота ни за общуване с държавните институции.
- Официално-деловият стил остава не докрай разбран и овладян от учениците.